muka surat

Friday, March 2, 2012

*JUMAAT*

JUMAAT..penghulu segala hari…hari ini…2 Mac 2012..Jumaat yg ke-3 aku menjalani kehidupan tanpa dia…. Jujurnya…aku terlalu rindukan dia…melalui hari-hari tanpa dia…bgku terlalu perit..mcm2 yang ingin kuceritakn pd dia..tp skrg dia telah tiada..xtau lg pada spe aku nk bercerita….kini aku sering bermonolog dgn diri sendiri…menceritakan kehidupan yang dilalui…terasa janggal..


Mlm td…ak terasa masa berjalan begitu lama…semangat ku hilang….kesan yang aku lalui pd “hari itu” sgt terasa peritnya…ia seakan berputar berulangkali…aku menjadi nanar…seluruh anggotaku menggeletar…denyutan jantung pantas kurasa…seperti waktu aku menerima berita itu….memgapakah?hingga kini tanganku masih menggeletar….entah kenapa….semalaman aku meniti memoriku bersamanya…perasaanku..hy Allah yg Maha Mengetahui...air mata tidak dapat kutahan….hingga ketiduran…

Hatiku masih terasa..biarpun hanya mendengar namanya….terasa sebak itu hadir tanpa diundang…bait-bait lagu yang menjelma..sentiasa memutar menyapa ke telingaku… Pelangi Petang, Di Saat Aku Mencintaimu & Pendam….dia pernah berkata…hadirku di dlm hidupnya bagaikan pelangi petang…akan tetapi..bkn aku yang pergi..tetapi dia….tiap kali mendengar D saat aku mencintaimu…dia menganggap aku tujukan lagu 2 padanya….emg sgt jauh dia pergi…dia telah terbuai akan indahnya cinta Ilahi….pendam membawa maksud yang begitu mndalam..seringkali dia menyuruh aku dengar…sgt memilukan…air mata seakan tanpa malu mengalir tiap kali aku teringatkannya…


YA ALLAH..sesungguhkan Kau lah yang menghidupkan & mematikan….aku merayu padaMU…ampunilah kekhilafan kami…hambaMU yang masih hidup @ yg tlh kembali kpdMU..Kau cekalkanlah kami dlm mengharungi ujianMU…sesungguhnya aku redha & ihklas menerima segala aturanMU..namun…aku sgt memerlukan MU Ya Allah…untuk aku berpaut tika hatiku gundah…pintaku…jgn Engkau menjauh dariku Ya Khaliq…

~AMIN~

2 comments:

  1. ERMMM kamu buat akak menangis pagi2

    ReplyDelete
  2. erm...sori sis....xtau la npe..dr mlm td..ase down sgt..huhu

    ReplyDelete