muka surat

Sunday, April 22, 2012

rindu bertamu...

Rindu ini…
Kuselitkan sentiasa di hati…
Ku rindu berbicara denganmu…
Kurindu mendengarkan kisah suka dan dukaku..
Kurindu mengeluarkan apa yang terbuku di hatiku…
Kurindu senda dan tawamu…
Kurindu madah bicara..yang menjadi pemangkin semangatku di kala rapuh..
Sungguh..aku terlalu rindu…

Pemergianmu..masih aku terasa bagai semalam…
Aku seakan nanar…
Terlalu rapuh..hingga membiarkan diri hanyut…
Seringkali aku terleka…
Meniti memori indah & luka…
Melayani gelora gundah dan nestapa…
Aku merinduimu sahabat…

Jujurnya…aku menyesali dlm banyak perkara…
Bergunung yang aku ingin sampaikan kepadamu…
Tetapi aku tidak diberi kesempatan…
Aku ingin menjawab semua pertanyaanmu yang kubiarkan tergantung…
Menyesalnya aku..hanya DIA yang tahu…..

Kini…hanya Ilahi sebagai penyampai pesanku..
Hanya DIA yang dapat menyatakan isi hatiku pdmu…
Semoga engkau damai di sana…
Aku tetap menantimu…biarpun bukan di alam nyata….


No comments:

Post a Comment